zaterdag 18 augustus 2012

Creatief met "troep"

Mij interesseert het altijd, mensen die autootjes maken van blikjes, en dat soort dingen. Ik ben er dan ook benieuwd hoe ze dat doen, en wat voor materiaal ze gebruiken (naast de blikjes)

Ik neem aan dat ze in die arme landen geen secondenlijm hebben namelijk.

Op internet vind ik nog weleens wat informatie, maar vaak moet je voor de tutorials betalen.

Nu ben ik voor jullie op zoek naar de beschrijving, hoe je zelf kunt knutselen met lege blikjes.

Ik heb al enige ideeen:

• Prik gaatjes in een leuke vorm in een oud (schoongemaakt) concervenblik. Bijvoorbeeld in de vorm van een hartje. Haal er nu een ijzervijl langs, zodat niemand zich kan bezeren aan jouw kunstwerk. je kunt het blik ook leuk schilderen, als je dat leuk vind.

Wat daar de bedoeling van is? Doe er maar eens een waxinelichtje in! Je zult zien dat je op je muur allemaal hartjes (of andere vormpjes) glitteren!

leuk voor buiten.

• Knip uit een colablikje hartjes, of pons er vormpjes uit. (uit ervaring kan ik zeggen dat een goede snoeischaar heerlijk werkt)

vijl de scherpe kantjes eraf, sla een gaatje (met een spijker) bovenin het vormpje, en lak je vormpje.

Nu kun je 'm aan je ketting hangen.

Wedden dat er niemand een pepsi-hartje om z'n nek heeft hangen??

Als je hieraan nog iets aan toe wilt voegen, of je hebt opmerkingen;

Mail maar raak! Kreadewi@gmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zend ons een berichtje!