woensdag 29 augustus 2012

Het etsen van glas

Vele mensen stellen mij vragen over het etsen van glas. Wat het precies is, wat je nodig hebt, etc.

De meeste vragen zal ik hier toelichten.

Het etsen van glas; daar heb je toch zo'n machientje voor?

Wat jij bedoelt, is een glasgraveerset. Dat is inderdaad een machientje, maar die vibreerd, met een soort stiftjes, of zoals ze in de volksmond worden genoemd: diamantstiften. Dit zijn een soort naalden, het lijkt op van die opzetstukjes voor manicuresetjes. Je kunt hiermee je naam/afbeelding/logo in glazen graveren. Dus geen etsen.

Is het makkelijk thuis te doen?

Ligt eraan. Heb je een werkruimte/garage? Dat raad ik je wel aan, want je huis zou kunnen gaan stinken. Ik heb zelf nog nooit glas geetst, wel gegraveerd. Maar dat graveerding klinkt als een tandartsboor, dus ik zou het niet in de huiskamer doen. ;-)

Wat heb je nodig bij het etsen van glas?

Dit wordt allemaal uitgelegd en verteld in de tutorial, onderaan deze pagina. Veel bijzonders heb je niet nodig.



ik wil meer leren over het etsen van glas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zend ons een berichtje!