maandag 4 februari 2013

een stukje over Fimo/polymer klei!

Jaja, jullie zullen onderhand wel weten dat ik ook graag werk met polymer klei. Dit staat bekend als Fimo klei. Ik heb er dan ook boekjes van, en klei, en zélfs een mini oventje.

Maar, ik wil graag wat informatie met jullie delen. Zoals leuke inspiratie, tips & technieken, en voorbeelden.

Eerst zal ik wat foto's showen met canes

Deze kralen zijn gemaakt met de zgn ''Canes''. Ik leg jullie uit wat ''Canes'' zijn, en hoe je het kunt gebruiken. Verder nog diverse technieken.


Kralen met blokjes


Benodigdheden:

* 2 pakjes fimo. 1 met (bijvoorbeeld) roze, en 1 met groen
* Fimo mesjes (losse stanleymesjes zijn ook goed)
* Schone handen (vochtige doekjes zijn handig!)



1# Kneed de fimo zacht en warm. Als je met een andere kleur gaat werken, reinig dan de handen. Anders lopen de kleuren door elkaar. Dan maak je 4 ''worsten'', zoals je ziet op de foto



2# Leg de worsten op elkaar, als een vierkantje. Zoals je op de foto duidelijk kunt zien.



3# ''kneed'' de rolletjes in elkaar, zodat je een soort kubus idee krijgt



4# Snijd meerdere stukjes van de rol, zodat je dit krijgt (zie foto)



5# Deze stukjes zet je op elkaar.





6# Snijd deze ook weer in stukjes, en zet die ook weer op elkaar. Nu krijg je dit.


Het voorlopige resultaat:


Daar snijd je plakjes vanaf, like this:











Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zend ons een berichtje!