zaterdag 13 juli 2013

Leuk haakprojectje voor tussendoor

Deze kwam ik tegen, en die moest ik even delen!

Er stond geen haakpatroon bij, maar gelukkig kan ik het patroon een beetje naar gevoel uitschrijven.

Ik haak met haaknaald 2, of 2,5
Garen van catania (of een ander katoenmerk, die van boekenvoordeel zijn goedkoper en net zo goed). Verder zet ik 't geheel in elkaar met een stopnaald en garen in bijpassende kleur.

* 3 lossen, sluit met halve vaste tot een ring

* 2vasten in elke vaste, (6vasten heb je nu)

* 1 vaste in elke vaste. Je krijgt uiteindelijk een soort "condoompje". Als die ongeveer 4cm is, haak dan af. Dit word het tussenstuk van t klosje.

• Boven- en onderkant van t klosje•

* 3lossen, maak een ring met halve vaste.
* 2 vaste in elke vaste. (6v)
* [1 v, 2 v in v] herhaal 3x

* 1 toer halve vasten, zo werk je de rand mooi af.

Doe dit 2x, voor boven- en onderkant.

Vul nu het tussenstuk van het klosje met fiberfill, zet alles netjes aan elkaar, en omwikkel het klosje met wat restjes wol. Het uiteinde werk je netjes weg of naai je vast, zodat het niet meer afrolt. Bevestig een ringetje aan de zijkant van het klosje, zodat je 'm aan je sleutelbos kunt hangen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zend ons een berichtje!