zondag 2 februari 2014

Bijenkasten gebruiksklaar maken

Het is dan nog geen zomer; maar de bijenkasten moesten nog geïmpregneerd worden. Na het uploaden van deze foto kreeg ik vaak de vraag, waarmee ik het hout behandel, vanwege de mooie kleur. Ik gebruik (wat bij- en natuurvriendelijk is) lijnolie. Dit is transparant,  maar geeft het hout een oranje kleur. Gek genoeg ruikt het naar augurken. 3 lagen, met een tussentijd van een halfuur. Dun aanbrengen, en goed erin wrijven. Ik heb gekozen voor een kwast, omdat dat het beste werkt. Ondanks de pijn in mn polsen. Als ik lang verf, blijft mn pink rechtop staan, en kost het veel corrigeren om m normaal te gebruiken. Waardoor ik ook oefeningen doe, om dat weer enigzins fatsoenlijk te krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zend ons een berichtje!