woensdag 5 februari 2014

Vandaag in ''creatief met...'' Pannenkoeken!

Je herkent het wel; vol enthousiasme bak je een hele stapel pannenkoeken. Omdat je een kudde kids verwacht, of omdat je trek hebt in iets lekkers. Maar, na het grote ''bunkerfestival'' houd je altijd een aantal pannenkoeken over. Dan bedoel ik er geen twee a drie, nee zelfs tientallen. Misschien lijkt dit overdreven, maar mij is het overkomen. Uitgezonderd die kudde kids. Ik heb een hoop pannenkoeken over. Tja, een stagier van hier zegt dan altijd; ''de vuilnisbak heeft altijd honger''

Maar ik ben echt tegen het weggooien van eten, vooral deze heerlijke pannenkoeken. Nu wil het toeval; ik heb in mijn vriezer nog spinazie. En bij ''meine grussmutti'' aten we vroeger altijd pannenkoeken met spinazie. Dus mijn oplossing is simpel; pannenkoekentaart met spinazie!

Heb ik toch mijn groenten binnen, eiwitten, etc. Daarbij kun je nog een lekkere salade maken

Trouwens, in Oostenrijk (ook familie van mij woont er) eten ze zogenaamde ''Fritatensuppe''
Klinkt erg buitenaards, maar 't is zo simpel: pannenkoekensoep.

Hartige pannenkoeken bakken (zonder suiker dus) en die in reepjes in groentensoep. In plaats van vermicelli. Vind ik leuk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zend ons een berichtje!