woensdag 18 juni 2014

Kunstenaar Ferry

Ik kom geregeld mensen tegen, waarvan ik denk: ''Dat is erg interessant voor op de blog.'' Of beter gezegd; mensen die mij inspireren, die iets moois doen, of iets bijzonders. Dit keer heb ik Ferry uitgekozen, wat hij doet is erg bijzonder; hij tekent namelijk profielfoto's van Facebook na. Gewoon, omdat hij dat leuk vind. Hij vraagt er niets voor, maar juist daarom verdient hij het om in het zonnetje gezet te worden op deze manier.

Hij werkt vaak met kwast/stift en papier, maar de laatste tijd vindt hij het ook erg fijn om digitaal te werken. Nu zul je je afvragen; ''Waarom?'' of zelfs; ''er gaat toch niets boven papier, zoals het hoort?'' Eigenlijk is het vrij logisch, want dan hoef je geen papier en/of doek weg te gooien. Vooral omdat Ferry graag experimenteert.



Dit vind ik -tot nu toe- het meest bijzondere verhaal. Het heeft eigenlijk niets met Ferry zelf te maken, maar ik schrijf graag over zijn tekeningen, er zit immers een verhaal achter.
Dit verhaal gaat over een dakloze man, waarmee de vrouw in kwestie een hechte vriendschap heeft. Deze bijzondere vriendschap begon op een dagje Barcelona. Een half jaar later ging zij in de buurt van Barcelona werken, niet wetend dat ze hem weer tegen zou komen. Later kwam zij erachter dat hij erg ziek is geworden.

Wil je zelf ook een tekening van je profielfoto? Of misschien heb je zelf ook wel een bijzondere hobby?
Ik ben altijd op zoek naar mensen die mij inspireren. Om alles op een andere (lees; positieve) manier te kunnen bekijken. Voor een tekening van je (profiel)foto verwijs ik je graag door naar Ferry.

klik hier om naar Ferry's profiel te gaan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zend ons een berichtje!