dinsdag 3 mei 2016

No budget koken

Je herkent het wel; tóch weer iets teveel uitgegeven aan boodschappen. Maar die extra reep chocolade leek ook zó lekker! Met als resultaat; wat eten we vanavond, er is weinig geld voor een maaltijd?! Hierop heb ik wat bedacht. (Of eerder een medewerker van hier, bracht mij op dat idee). Trek eropuit, naar het bos of -in mijn geval- zet een paar stappen in je tuin. Wat kun je daar vinden? Brandnetels, Zevenblad, Paardenbloemen, Kleefkruid.. Voor velen klinkt dit als hardnekkig, en vooral vervelend onkruid. Maar wist je ook, dat je er heerlijke gerechten van kunt maken? Ook dit is een vorm van hergebruik. Hieronder een foto van brandnetelsoep.

Naast Brandnetelsoep, kun je ook het volgende maken; Zevenbladpesto. Ik heb -in mijn hovenierscarriere- eens gehoord, dat er maar één remedie bestaat tegen Zevenblad, en dat is verhuizen. Je kunt het dus beter verorberen, of voorschotelen aan je familie/bezoek! 


Als Zevenbladpesto je niet trekt (of als je geen zevenblad hebt, zijn er genoeg andere mogelijkheden om te kauwen op onkruid. 
Zoals de naam al zegt, vega-balletjes van brandnetel!

Jam van Paardenbloemen

Bier van Paardenbloemen

Ovenschotel van Zevenblad (Burn, burn that sh*t down)

Ik hoop jullie voldoende te hebben geïnspireerd, om er heerlijk op uit te trekken deze zonnige dagen. Een paar recepten van de voorbeelden zijn te vinden op de website van De Gulle Aarde. Eetsmakelijk! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zend ons een berichtje!