maandag 16 mei 2016

Parasol project

Een oude parasol op de kip getokt! Helaas was het zwenksysteem slap. Maar -zo eigenwijs als ik ben- kocht ik 'm toch, omdat ik wist dat mijn vader en ik het wel konden fixen. Mijn vader heeft immers veel materiaal, kennis, en handigheid! Met behulp van een stuk slang van een vijverpomp, wilde we het verstevigen. Maar, waar we in eerste instantie niet aan dachten, is dat de parasol ook nog moest kunnen inklappen! Het stukje wat we hadden verstevigd, was te dik om in te schuiven. Met als resultaat; een stevige parasol, die je maar voor een kwart kon inklappen! Volgende idee: met een draaisysteem van een oude dweilstok. Dit bleek een uitstekend idee! Ik kan nu de knik vastzetten, en weer losdraaien, als ik de parasol op wil bergen. Goed voorbeeld van hergebruik, want wie wat bewaard, die heeft wat!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zend ons een berichtje!