zondag 4 december 2016

Een pootje van onze Joshua


Velen van jullie, kennen mij al. De -ietwat grumpy- langharige Perzische poes! Nu zul je misschien denken; wat is er zo interessant aan deze poes? Nou, een hele hoop! Ik heb in mijn 11-jarige leventje al aardig wat meegemaakt. Nu lig ik lekker te genieten en te spinnen op bed. Omdat mijn baasje (die enigsinds verslaafd is aan bloggen over mij) het leuk vind om haar oude baasje(s) op de hoogte te houden, pleurt ze iedere keer weer wat nieuwtjes op haar blog, over mij. En of ik daar trek in heb, daargelaten. Gelukkig ben ik doof, en kan ik niet lezen, voor zover mijn bazinnetje weet.

Talenten

Dat ik talenten heb, zal je niet verbazen. Maar, welke talenten ik heb? Mijn bazinnetje vind, dat ik erg goed kan ''zingen!'' Wanneer zij haar gitaar pakt, en begint te spelen/zingen, neem ik het al gauw over, met mijn enigsinds schorre, knerpende stem. Het bazinnetje is er dan ook nog niet achter, of ik dat doe uit enthousiasme, of uit medelijden voor de buren. Dat houden we dus nog even in het midden. Verder ben ik perfect in dienst, als ''elektrische'' deken. Het bed is altijd voorverwarmd, als het vrouwtje erbij komt liggen. Meestal ben ik dan wel verontwaardigd, omdat ik niet meer het hele bed voor mijzelf heb. Sterker nog, laatst heb ik het vrouwtje tegen de muur aan weten te drukken, zodat ik heel veel ruimte had. Ik denk niet, dat het vrouwtje dat zo leuk vond, maar we hebben allebei geen kou geleden.

Ontmoeting met de kippen

Kippen?! Wat zijn dat? Dacht ik, toen ik die vreemde, wandelende plumeau's voor het eerst zag. Ik kan mij ook niet meer herinneren, of dat ik kippen heb ontmoet bij mijn vorige baasje. In de eerste instantie, was ik dan ook best wel bang voor die verenbalen. Dus ik keek het vrouwtje lief aan, in de hoop dat zij me weer oppakte, en meenam naar mijn warme slaapplekje op het bed, waar de vloerverwarming prima dienst doet.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zend ons een berichtje!