maandag 5 september 2011

Ontmoeting van vakantievrienden

Hey! Leuk dat je weer leest op onze blog. 
Wat ik nu ga vertellen, is een leuk verhaal over mijn vakantie.
Het heeft weliswaar niet veel met de webwinkel te maken,
maar ook weer wel! Hoe kan dat? Lees verder!


Donderdagavond, vakantie Frankrijk. De karaoke is net begonnen, en ik heb me ingeschreven voor het liedje 'Hanging by a Moment' van Lifehouse. Prachtig lied natuurlijk, maar halverwege de karaokeshow, begon ik te twijfelen. Durfde ik dit wel alleen? Waarom had ik eigenlijk geen vrienden op de camping? Terwijl ik daaraan dacht, hoorde ik een bekende taal; Nederlands. Ik liep naar een groepje meiden toe, om te vragen of ze ook meededen aan de karaoke. Aangezien ze nog niet wisten welk liedje, stelde ik voor om met zn allen een lied te doen. Met succes. We kozen voor 'I will always love you' van Whitney Houston, verder deed ik samen met Maureen (een meisje uit de groep) 'Kom van dat dak af' van Peter Koelewijn. Dat was dolle pret. Uiteindelijk raakten we met z'n allen aan de praat. Hoe oud was ik? Hoe lang zat ik al op de camping? De vragen werden afgevuurd als kanonskogels, op een leuke manier. Misschien overdrijf ik een beetje, maar zo ongeveer ging dat. Toen ik vertelde dat ik 17 was, schrokken ze wel even. Ze leken verbaasd, dat ik het gezellig vond met meiden van 12-14 jaar. Niets was minder waar, ik vond het hartstikke gezellig. Even later ontmoette ik via die meiden Veerle. We waren met zn allen aan het praten, tot het onderwerp Haken aan bod kwam. Veerle vertelde dat haar moeder ook gek was van haken. Dat vond ik natuurlijk al hartstikke leuk om te horen! Ze stelde voor, om eens langs te komen om te kijken, en daarmee stemde ik in. Niet veel later zaten Jorijn (zusje van Veerle), Veerle, en ik haakpatronen in boekjes te inspecteren. Haakpatronen van poedels, engelse drop, en katjes vlogen af en aan. Geweldig vond ik het. Maar niet alleen om de haakpatronen! Het was bovendien ook erg gezellig! Op gegeven moment zat ik er -bijna- iedere avond. Het was ook zo gezellig. Ik kwam langzamerhand meer te weten over de mensen waarbij ik zat. Wat hun bezighield, waar ze woonden, etc. En andersom ook, ik vertelde ook over mijn dagelijks leven. Ik voelde geen stress, of wat dan ook. Het was gewoon niets moeten, beetje gezellig kletsen en haakpatronen overschrijven. Even later was Veerle jarig, en Jorijn kwam mij ophalen voor Veerle's verjaardag. Ik had nog een armbandje van lipjes, waarvan ik wist dat Veerle die leuk vond. Dus die gaf ik voor haar verjaardag. Ze leek erg verrast. Daar was ik blij om. Een kleine moeite, maar een groot gebaar zegmaar. Jorijn had een pop gekocht. Nee het was trouwens geen pop. Het was een soort 'paspop' met een gleuf in de rug, en stofjes erbij. Door middel van de gleuf, kon je de stofjes in de rug vastzetten. Zo hoefde je niet in stofjes te knippen, maar kon je gewoon een stofje vastzetten in de vorm van een jurk, of topje. Leuk om te zien, hoe ze zich daarmee bezighield. Vroeger had ik barbies. dat vond ik al helemaal geweldig. Kun je nagaan tot hoeverre speelgoed zich ontwikkeld. Jorijn vertelde dat ze later modeontwerpster wilde worden. Leuk om te horen! Ik wilde dat vroeger namelijk ook. Totdat ik erachter kwam dat je dan heel lang achter de naaimachine moet zitten. Toen vond ik het wat minder interessant. Haha. Ik heb zowieso een hele gezellige tijd gehad, en ik weet zeker; met deze vakantievrienden houd ik zeker contact! 


Au revoir!


x DewiDesign

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zend ons een berichtje!