zaterdag 20 augustus 2016

"Nieuw" mandje voor Niemand & Iedereen!


Huh, Niemand en Iedereen? Voor wie is dat mandje nou eigenlijk?! Zul je misschien denken. Even voor de duidelijkheid; die roodbruine cavia heet Niemand, en de zwarte haar naam is Iedereen. Ze zijn +- 3 jaar oud. Dit mandje had ik -toen ik hier net kwam wonen- gehaakt, om mijn toilerartikelen in op te bergen. Maar de rand zakte steeds in elkaar, en daarnaast paste de kleur totaal niet in mijn (bos) badkamer. Je leest het goed: BOS badkamer. Ik heb een muursticker bij de douche, met een foto van een bos. Maar dat even ter zijde.  Het mandje is nu ideaal voor de cavia's, want zij kunnen zich verstoppen onder de rand. Ideaal als ze bang zijn! Ik had hiervoor de cavia's op schoot, op een oud handdoekje. Maar, de dames wisten het zó te presteren, dat ze over en náást het handdoekje plasten. Lees: over de bank, op mijn broek, tegen de bank aan! Niet handig. Daarnaast verschoof het doekje steeds. Dat maakte ze dan ook weer angstig. Wat deze post met "upcycling" te maken heeft? Euh.. Het garen voor dit mandje is van Zpaghetti (een merk, dat garen maakt van resten stof uit de kledingindustrie). Dus resten stof = een mandje voor de cavia's. Wil je uitleg over het haken van het mandje? Reageer gerust! Het mandje is eventueel ook te gebruiken voor konijnen, hamsters, kuikens, vogels (als nestje), als fruitschaal(wel even plastic erin doen, als er een stuk fruit begint te lekken), als lectuurmand (haak dan een hogere versie), als mandje voor afstandsbedieningen (die dingen raken ook altijd kwijt!), als verzamelstation voor gevonden sokken, als opbergmogelijkheid voor je honderden nagellakjes, als mandje voor een kat/kleine hond, als broodmandje.. De mogelijkheden zijn eindeloos, dus pak je haaknaald (nummer 10-12) en ga lekker aan de slag. Lekker om te doen in de bus, auto (als je niet zelf rijdt), wachtkamer, als het regent, op het strand, aan het zwembad, als je geblesseerd bent en rust moet houden, als je net je vloer gedweilt hebt (en dus niet van je plek af kunt, omdat de vloer moet drogen) als jullie me zoeken; ik zit waarschijnlijk tussen de kippen te haken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zend ons een berichtje!