zaterdag 8 juli 2017

Dag 5

Dag 5? Ik ben de tel kwijt! Nee, ik zit niet aan de hongaarse drank, en ik heb ook geen zonnesteek voor zover ik weet. Eerst een stukje over gisteren. Omdat reisgenoot M. en ik erg moe waren van de drukke dag, bleven wij eten in ons eigen primitieve stulpje. Dat het primitief is, wisten we. Maar dat er zowaar niks te eten was? Dat kwam voor ons als een onaangename verrassing. Dus, hebben we -bij gebrek aan kraanwater en fornuis- een ei gekookt in een waterkoker, met regenwater. 
Toen we eindelijk -na de nodige irritatie van de honger- in bed lagen met een boekje, hoorden we "hello, hello!" Vanuit de tuin. Een reiziger die we hadden ontmoet bij een pizza-avond, kwam vragen of we wiet hadden, omdat we uit Nederland kwamen. (Hoezo vooroordelen?)
Vandaag begon de dag met spullen inpakken, en naar een dorpje. Reisgenoot M. bleef thuis. Heb een mooie rok & zonnebril gekocht, een houten lepel voor mijn Creusetpan, 3 flessen vlierbloesemlimonade en wat snoepjes. 1 van de limonade's is voor m'n reisgenoot voor haar kinderen, 1 voor mezelf, en 1 voor de kattenoppas. Nu is het 36(!) graden. We gaan zo lunchen (soep met salade en brood), en een ceremonie houden, om te kijken hoe iedereen deze vakantie heeft ervaren. Morgenochtend vertrekken we weer vroeg naar Nederland. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zend ons een berichtje!